‘Two and a half men’ – Η οικογένεια στο στόχαστρο της «Νέας Τάξης»

Two-And-A-Half-Men

του Δημήτριου Μιμίδη

Τα κέντρα εξουσίας στην εποχή μας, την εποχή της παγκοσμιοποίησης, επιδιώκουν να «χτίσουν» έναν παγκοσμιοποιημένο νέο κόσμο και να φέρουν μια «Νέα Εποχή», για την οποία ήδη έχουν γραφτεί πολλά κατά καιρούς. Όμως, η ανθρωπότητα, με την ποικιλία που την χαρακτηρίζει σε έθνη, θρησκείες, νοοτροπίες, πολιτισμούς και παραδόσεις, αποτελεί πρόβλημα στην δημιουργία της «Νέας Εποχής».

Έτσι λοιπόν, τα κέντρα εξουσίας προωθούν ένα νέο είδος ανθρώπου, απαλλαγμένο από τις ιδιαίτερες συλλογικές ταυτότητες, που θα ενστερνίζεται τα ζητούμενα και τα δεδομένα της «Νέας Εποχής». Για να επιτευχθούν τα ανωτέρω, η «Νέα Εποχή» και τα κέντρα εξουσίας που την προωθούν, καταστρέφουν την παραδοσιακή οικογένεια, επιβάλλοντας με ύπουλο τρόπο το νέο πρότυπο ανθρώπου που είναι απολύτως ατομιστής, υλιστής και παραδόπιστος. 

Την σταδιακή διάπλαση της ανθρωπότητας με βάση το πρότυπο του νέου οικουμενικού τύπου αδιαφοροποίητου μαζανθρώπου, χωρίς καμία αμφιβολία καλούνται να διαδραματίσουν τα ΜΜΕ, ο κινηματογράφος και ιδίως η τηλεόραση.

Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε το πρότυπο ανθρώπου και οικογένειας που προωθεί μία από τις αμερικανικές σειρές που έκαναν τελευταία την εμφάνισή τους στην «ελληνική» τηλεόραση.

broken-family

Οι πρωταγωνιστές της σειράς είναι τρία άτομα, δύο αδέρφια περίπου 40 ετών και ο γιος του ενός. Ο ένας είναι εμφανίσιμος κι επιτυχημένος μουσικοσυνθέτης με μεγάλο εισόδημα, μπεκρούλιακας και «ορκισμένος» εργένης, του οποίου οι λιγοστές σχέσεις είναι εφήμερες και στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αναλώνεται με νεαρές πόρνες πολυτελείας. Ο αδερφός και συμπρωταγωνιστής του είναι ένας γλοιώδης τύπος που είναι αποτυχημένος (επαγγελματικά) χειροπρακτικός, τον οποίο «φιλοξενεί» στο πολυτελές σπίτι του, που είναι διαζευγμένος και έχει έναν γιο. Στο σπίτι αυτό έχει μία οικιακή βοηθό, μεγάλης ηλικίας και ανύπαντρη, η οποία παράλληλα με την απασχόλησή της επιδίδεται και σε μικροεμπόριο ναρκωτικών.

Σε ένα από τα επεισόδια αυτής της αμερικάνικης σειράς, ο μπεκρούλιακας εργένης γνωρίζει και βγαίνει ραντεβού με την ζωντοχήρα γιατρό του, με την οποία διστάζει να συνάψει δεσμό, διότι είναι συνομήλική του (απαράδεκτο). Όμως ξετρελένεται με την ανήλικη κόρη της, η οποία είναι ελευθέρων ηθών, στον βαθμό που έχει συμμετάσχει σε σεξουαλικά όργια και «εργάζεται» σε διαδικτυακή ιστοσελίδα παροχής πορνογραφικών «υπηρεσιών». Τελικά, αποφασίζει (ο μουσικός) να υποκύψει στην γιατρό του, αφού σιγουρεύτηκε ότι η μικρή της κόρη θα τον απορρίψει.

Η μητέρα των δύο πρωταγωνιστών είναι μια σύγχρονη «κυρία», της οποίας ο σύζυγος δεν αναφέρεται πουθενά στην σειρά, κατά καιρούς καταγίνεται με διάφορους ματσωμένους ηλικιωμένους, ενώ σε κάποιο από τα πολλά επεισόδια της σειράς, ανακάλυψε τον τριβαδικό (δηλ. λεσβιακό) έρωτα στο πρόσωπο μιας συνομήλικής της «κυρίας», η οποία μάλιστα, είναι η μητέρα της ερωμένης του (χειροπρακτικού) γιου της.

Ο χειροπρακτικός έχει μια σχέση με μία επίσης διαζευγμένη με έναν γιο, που στα νιάτα της έκανε διάφορες απατεωνιές προκειμένου να αποκτήσει χρήματα, συν ότι είχε παίξει και σε πορνοταινίες.

Η πρώην σύζυγος του χειροπρακτικού ξαναπαντρεύτηκε κάποιον, χωρίς να τεκνοποιήσει ξανά, ενώ ο νέος της σύζυγος κατά καιρούς «επαναστατεί» φεύγοντας από το σπίτι, ξεσαλώνοντας σε διάφορα πάρτι (όργια) με ναρκωτικά, νεαρές κοπέλες … και ζώα.

Γενικά στο σενάριο της εν λόγω σειράς, τα ζητούμενα όλων των χαρακτήρων περιστρέφονται γύρω από το σεξ και το χρήμα. Αν κάποιοι απ’ αυτούς έχουν παιδί (σε όλες τις περιπτώσεις παρουσιάζονται με ένα μόνο παιδί), αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί αποτελεί προϊόν ενός αποτυχημένου γάμου ή μιας προγαμιαίας σχέσης. Η φυσιολογική οικογένεια στην σειρά απουσιάζει παντελώς! Κι αυτό γιατί η νέα τάξη αποστρέφεται την οικογένεια ως πρωταρχικό κύτταρο της κοινότητας και της συλλογικής ζωής.